Laddar...

Leveransfrågor

För närvarande kan vissa leveransförseningar uppstå. Vi ber om ursäkt för det och gör vårt yttersta för att du ska få din leverans inom utlovad tid.

Har du övriga frågor angående din order eller leverans kontakta vår kundtjänst.

Är min order på väg?

När leveransen lämnar vårt lager får du ett sms/mail från oss.
Vi hanterar din order kort efter att den lagts, därför har vi ingen möjlighet att avbryta eller ändra din order.
Vill du avbryta eller ändra din beställning innebär det att du behöver hämta ut din leverans och göra ett återköp i
din närmaste Elon- eller Elon Ljud och Bild-butik.
Speditören kommer att meddela dig igen när beställningen är på väg till dig om du beställt leverans till tomtgräns eller när beställningen kommer till ditt valda ombud.

Här söker du din leverans med hjälp av ditt  sändningsnummer.

Stora vitvaror - leverans till tomtgräns = BRING
https://www.bring.se/spara-en-sandning

Mindre paket - leverans till ombud = Schenker
https://www.dbschenker.com/se-sv/om-oss/kundservice/spara-och-sok

 

Våra köp & leveransvillkor

Anmäl transportskada

Stora vitvaror – hemleverans Bring

Undersök din produkt direkt när du tar emot leveransen. Kontrollera emballage och produkt noggrant innan transportören åker iväg. Transportskada ska anmälas till oss inom skälig tid från mottagandet, senast inom fem (5) dagar.

  1. Packa upp produkten försiktigt och kontrollera varan.
  2. Om varan är skadad, fota hela produkten och skadan samt emballaget.
  3. Om skadan är synlig vid leverans - gör en notering på fraktsedeln tillsammans med chauffören som levererade varan.
  4. Skicka in din anmälan till vår kundtjänst (se vår lila kontaktbubbla nere i högra hörnet), välj: anmälan transportskada och fyll i formuläret. Avsluta med att klicka: skicka.
  5. Tänk på att inte använda den skadade produkten om det kan påverka funktionen
  6. Spara allt emballage och eventuell pall tills det att ärendet är avslutat - skadade varor skall alltid returneras med tillhörande tillbehör och emballage

När du skickat in din anmälan tar vi hand om ditt ärende så snart vi kan (vårt mål är att besvara all e-post inom 24 timmar (vardagar)
Vi återkommer med besked om produkten blir utbytt, reparerad eller rabatterad, beroende på skadans omfattning.

Mindre paket – levererade till ombud – Schenker

Synlig skada ska noteras omedelbart vid godsets mottagande, på kvittens eller i handdatorn och därefter reklameras enligt formuläret nedan,

Anmälan av dold skada ska göras inom sju (7) kalenderdygn från leveransdatum.

  1. Packa försiktigt upp varan och undersök den noggrant. Notera och ta eventuellt en bild på skadan.
  2. Skicka in din anmälan till vår kundtjänst (se vår lila kontaktbubbla nere i högra hörnet), välj: anmälan transportskada och fyll i formuläret. Avsluta med att klicka: skicka.
  3. Invänta svar från kundtjänst – vi kontaktar dig om det blir aktuellt att skicka varan i retur
  4. Spara alltid emballaget tills det att ärendet är avslutat - skadade varor skall alltid returneras med tillhörande tillbehör och emballage

Hittar du inte svaret på din fråga?

Kontakta oss

Vill du veta mer om den nya energimärkningen, klicka här