Stäng

Produkter

  1. {{ product.Name }} 
Alla resultat för produkter

Hittade inga matchande produkter

Produktgrupper

Alla resultat för produktgrupper

Hittade inga matchande produktgrupper

Sidor

Butikssidor
Övriga sidor
Alla resultat för sidor

Hittade inga matchande sidor

 

 

På elon.se använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på bästa sätt. Läs här varför vi använder kakor på vår webbplats

I vår integritetspolicy så kan du läsa om hur vi på elon.se hanterar dina personuppgifter Här hittar du vår integritetspolicy

 Stäng

Genom att välja en butik får du:

  • Se aktuella leveranstider
  • Se öppettider och butiksinformation

Köpvillkor

Dessa allmänna köpvillkor gäller för köp på webbplatsen http://www.elon.se/. Webbplatsen förmedlar ditt köp till vald ELON-butik. Om inget aktivt butiksval görs kommer en automatisk tilldelning av butik att göras baserat på leveransadress och sortiment. Dessa köpvillkor gäller således mellan dig som köpare och det bolag som driver den ELON-butik du handlar av.

Välj ELON-handlare och ladda om sidan för att visa bolagsinformation

Personuppgifter

Det är den valda (ditt val eller den tilldelade) butikens bolag som är personuppgiftsansvarig för de personuppgifter du lämnar i samband med köp. Dina uppgifter kommer att behandlas och lagras av fler bolag beroende på valt betalsätt. För kort- eller fakturabetalning kommer dina uppgifter att behandlas och lagras av Payex AB. För delbetalningar kommer dina personuppgifter att behandlas och lagras av Santander. Se vår integritetspolicy för mer information om hur och varför dina personuppgifter samlas in, behandlas och lagras.

Köp på elon.se

Du måste vara minst 18 år för att få genomföra ett köp på elon.se.

En order som lagts på webbplatsen är bindande. Du får en bekräftelse av din beställning i form av en orderbekräftelse. Om bekräftelsen skulle avvika från din beställning ber vi dig att så snart som möjligt ta kontakt med säljande butik (uppgifter finns i orderbekräftelsen). Var uppmärksam på att vid eventuella prisfel eller andra fel som ges av ELON på hemsidan till kunden och som är av sådan art att kunden insett, eller borde inse, att det förelåg ett fel, är ELON inte bunden av avtalet.

Beställningsförfrågan på elon.se

Då du valt ut de produkter du vill köpa samt gjort ett val av den ELON-butik dit du vill skicka din beställning, skickas en beställningsförfrågan till ELON-butiken. Butiken tar sedan kontakt med dig för att ni tillsammans ska göra upp hur köpet ska gå till. Köpet är klart först då butikskontakt etablerats och ni tillsammans gjort upp om och hur affären ska ske.

Observera att distanshandelslagen inte gäller vid beställningsförfrågningar som sker via elon.se då du som konsument i det fallet inte slutför själva köpet på nätet (beställa, betala och få varan levererad) via elon.se.

Betalsätt

Du kan själv välja det betalsätt du anser lämpligast.

Kortbetalning via Payex

Vi accepterar köp som genomförs med Visa och Mastercard via vår säkra betalpartner PayEx.

Faktura via Payex

I samarbete med PayEx erbjuder vi betalning med faktura. Nedanstående användarvillkor gäller.

Information om personuppgifter och kreditprövning

Insamling av personuppgifter och kreditprövning är en förutsättning för vi ska kunna behandla önskemål om betalning på kredit. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Tas en kreditupplysning kommer en kopia att skickas till dig per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Vi kommer att lämna de personuppgifter som inhämtas i samband med köp till PayEx, 621 88 Visby, som behandlar personuppgifter i syfte att utföra identifikation och kreditkontroll, för fakturering och annan hantering som är knuten till fordran, samt för statistik- och analysändamål exempelvis för att undvika bedrägerier, för att utveckla nya produkter och för beslutsstöd vid inkasso. Uppgifterna kan lämnas ut till underleverantörer och till myndigheter och annan som har rätt till uppgifterna enligt lag. Uppgifterna kan också användas för marknadsföring av PayEx produkter, via brev, e-post eller på annat sätt, om du inte skriftligen anmäler till PayEx att du inte samtycker till detta på den adress som PayEx anvisar

Information om överlåtelse av fordran

Fordran kommer att överlåtas till PayEx Sverige AB, 556735- 5671, S:t Hansplan 1, 621 88 Visby. Betalning med befriande verkan kan därför bara ske till PayEx på det konto som PayEx anvisar.

Leveransvillkor vid fakturabetalning

Leverans sker till din folkbokföringsadress.

Betalningsvillkor

Faktureringsavgift tas ut med följande belopp: 49 kronor. Faktura ska betalas så att den är mottagaren till handa senast 14 dagar efter fakturadatum. Vid försenad eller utebliven betalning tillkommer dröjsmålsränta med gällande reporänta + 19,00%, dock lägst 20 % samt ersättning för skriftlig betalningspåminnelse med det belopp som anges i lag (1981:739) om ersättning för inkassokostnader mm eller motsvarande lag som ersätter denna”.

Delbetalning via Santander

Hos oss har du möjlighet att handla det du behöver och delbetala under en längre eller kortare period.

I samarbete med Santander Consumer Bank erbjuder vi räntefri delbetalning som vi kallar Mitt kort trygga köp.

Det är enkelt att ansöka när du handlar i vår webbshop. Ansökan genomförs direkt när du avslutar köpet med betalsätt delbetalning.

Mitt kort trygga köp är ett MasterCard som ger dig möjlighet att delbetala det du handlar hos oss och i alla anslutna butiker, i upp till två år. Kortet ger dig dessutom en trygg köpförsäkring för de flesta inköp i Sverige. Köpförsäkringen omfattar både prisgaranti, allrisk och 3 års garanti.

Du ansöker enkelt i vår webbshop eller i någon av våra butiker, och kan alltid välja att räntefritt delbetala det du handlar i 3–23 månader. Du får ett MasterCard som du kan använda över hela världen och som du inte betalar någon årsavgift för.

Mer information om villkoren för kortet, delbetalningsalternativen och köpförsäkringen

får du via PDF-erna nedan.

Folder Delbetalning 1 nov 2016
Flyer Köpförsäkring 1 nov 2016

Leveransalternativ

Du kan själv välja det leveransalternativ du anser lämpligast.

Hämta i butik

Du kan alltid välja att hämta dina beställda produkter i din valda ELON-butik. Att hämta varan i butik är kostnadsfritt. Finns varan i lager aviserar butiken detta via e-post och sms när varan är klar att hämtas. Om butiken inte har varan i lager framgår detta i kassan och normal leveranstid är 2-5 dagar. Här finner du kontaktuppgifter till din valda butik. Din beställda vara finns reserverad i butik maximalt en månad.'

För ej utlösta paket eller refuserade leveranser debiterar vi dig 300 kr för uppkomna administrations- och omkostnader. Tänk därför på att alltid i god tid meddela oss om du inte kan ta emot en vara.

Hemleverans med installation och bortforsling av vitvara

Om du har beställt en produkt med installation sker detta inom en körsträcka på max 30 km (ej färjetransport) från butik. Butiken kontaktar dig inom 24 h (vardagar) efter lagd order för att boka tid för detta. Installation sker på befintliga uttag. För att butiken ska kunna leverera hem dina varor måste minst en av dessa köpas med installation.

Om produkten behöver bäras upp mer än två trappor tillkommer en kostnad på 199 kr per vitvara. Om du i samband med beställning av vitvara även beställer tillbehör eller småelsprodukt (exempelvis kaffebryggare, eltandborste eller vattenkokare) levereras dessa utan extra kostnad.

Leverans till tomtgräns/port

Hanteras av vår speditör Schenker. Du ansvarar själv för att produkten bärs in då chauffören inte har någon möjlighet att göra detta. Speditören aviserar när leverans kan ske via sms. Du måste svara på detta sms att du godtar den leveranstid och dag som speditören angett.

Om du i samband med beställning av vitvara även beställer tillbehör till dessa levereras tillbehören utan extra kostnad.

För en leverans som inte kunnat genomföras av skäl som du som mottagare ansvarar för debiterar vi dig 495 kr för uppkomna administrations- och omkostnader, samt vår faktiska kostnad för returfrakt till terminal. För att få varan utkörd till dig igen behöver du kontakta fraktbolaget för bokning av ny tid eller själv hämta varan på terminal. Vid ny utkörning så får du själv stå för kostnaden. Tänk därför på att alltid i god tid meddela oss om du inte kan ta emot en vara.

Leverans till ombud

Sker din leverans till ombud kommer dina produkter till Schenkers utlämningsställe närmast din leveransadress. Speditören aviserar när produkterna kan hämtas via sms. Liggtid hos ombud är 14 dagar.

För ej utlösta paket eller refuserade leveranser debiterar vi dig 300 kr för uppkomna administrations- och omkostnader, samt vår faktiska kostnad för returfrakten. Tänk därför på att alltid i god tid meddela oss om du inte kan ta emot en vara.

Transportskada

Om du upptäcker en transportskada på din vara, se till att detta noteras på den del av fraktsedeln som chauffören behåller. Anmäl sedan skadan till Schenker inom 7 dagar från det att du mottagit din vara. Vid dold skada som upptäcks först då varan avemballerats, kontakta din valda ELON-handlare.

Ångerrätt

Du har alltid rätt att ångra ditt köp, utan att ange något skäl, inom 14 dagar från det att du har tagit emot varan.

Vill du ångra ditt köp måste du meddela oss detta. Meddelandet måste klart och tydligt ange vilket köp det rör sig om och att du ångrar köpet.

Om du loggade in när du gjorde ditt köp kan du skicka en returförfrågan via ”Mina sidor” på elon.se, gå in under ”Orderhistorik”. Gjorde du ditt köp utan att logga in kan du skicka meddelande via e-post till din valda ELON-handlare.

Om du vill kan du använda Konsumentverkets returmall som du når genom att klicka här

För att du ska hinna utöva din ångerrätt i tid räcker det med att du skickar ditt meddelande om att du tänker utöva ångerrätten innan ångerfristen gått ut.

Vi ber dig notera att det inte betraktas som ett utnyttjande av ångerrätten att inte hämta ut ett paket eller att inte ta emot en leverans.

Undantag

Ångerrätten gäller inte för varor med bruten plombering som inte lämpligen kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl, t.ex. vissa personvårdsprodukter.

Ångerrätten gäller inte heller för tjänster, t ex installationstjänster, som har fullgjorts under ångerfristen om du bett om att tjänsten ska utföras innan ångerfristen löpt ut.

Returvillkor

Om du ångrar ditt köp måste du sända tillbaka varan till din valda ELON-handlare. Du måste sända tillbaka varan utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar efter den dag då du meddelat oss om ditt beslut att frånträda avtalet. För att du ska hinna fullfölja din ångerrätt i tid räcker det med att du skickar varan innan ångerfristen gått ut.

Varan bör skickas tillbaka med originalemballage och eventuella transportsäkringar. Varan som returneras ska vara komplett, vilket innebär att alla delar, tillbehör, bruksanvisningar m.m. ska återsändas till oss. Om du hanterat varan utöver vad som är tillåtet eller om någon del av varan saknas är du ansvarig för varans minskade värde och vi förbehåller oss rätten att vid återbetalningen göra avdrag för värdeminskningen. Du står själv för kostnaden av returfrakten.

Du får självklart titta på och undersöka varan. Tänk då på att hantera varan varsamt och endast i den utsträckning som är nödvändig för att fastställa varans art, egenskaper och funktion. En vägledning är att du får hantera varan som du skulle få ha gjort i butik.

Vissa av våra varor är för skrymmande för att återsända med postpaket, exempelvis kylskåp. Kontakta den butik du handlat i för returleverans. Retur av ett kylskåp innebär en kostnad på ca 400 kr.

Vänligen notera att det är du som kund som står risken för att varan skadas eller försvinner under returfrakten så vi ber dig överväga om varan bör försäkras samt se till att den är väl emballerad.

Återbetalning

Om du ångrar ditt köp kommer vi att betala tillbaka allt det du betalat till oss. Det innebär att vi förutom varuvärdet återbetalar exempelvis leveranskostnader.

Om du ångrar köp av en del av de varor du beställt kommer vi att betala tillbaka värdet av varan och eventuella kostnader som är hänförliga till den/de specifika varorna. Vi kommer dock inte att återbetala kostnader för köpet i allmänhet, t ex kostnaden för frakt.

Om du ångrar köpet av en vara som är en del av ett paketerbjudande återbetalas det belopp som återstår när köpeskillingen minskas med övriga varors ordinarie pris.

Om du bett att en tjänst, exempelvis installation, ska börja utföras innan ångerfristen löpt ut förbehåller vi oss rätten att ta betalt för eventuellt arbete som hunnit utföras före det att du meddelar oss att du ångrar köpet.

Om du har valt ett dyrare fraktalternativ än vår standardfrakt, förbehåller vi oss rätten att vid återbetalning göra avdrag för de förhöjda leveranskostnaderna.

Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål, senast 14 dagar från den dag då vi fick ditt meddelande om att du ångrat köpet. Vi förbehåller oss dock rätten att avvakta återbetalningen tills vi fått tillbaka varan från dig eller tills du sänt in ett bevis på att du återsänt varan, beroende på vilket som inträffar först.

Beroende på vilken betalningsmetod du använt kommer vi att kreditera din faktura eller återbetala pengarna (inom 1-5 arbetsdagar) till det kort/bankkonto från vilket betalningen drogs vid köpet. Återbetalningen kommer inte att kosta dig något.

Öppet köp

ELON lämnar öppet köp i 30 dagar. Villkoren gäller utöver ångerrätten enligt lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Du får lov att packa upp och titta på/undersöka din vara och ha din returrätt kvar. Tänk på att hantera varan varsamt och endast i den utsträckning som är nödvändig för att fastställa varans art, egenskaper och funktion. En vägledning är att du får hantera varan som du skulle få ha gjort i butik. Skulle du därefter ångra ditt köp är du varmt välkommen att lämna din produkt i retur till den butik du valt att handla ifrån och få dina pengar tillbaka. Kom ihåg att ta med dig kvittot!

Reklamation

Om din vara skulle vara felaktig eller om det uppstått fel vid eller dröjsmål i leveransen kan du ha rätt reklamera ditt köp. Du kan då ha rätt att kräva avhjälpande, omleverans, prisavdrag eller ersättning för att avhjälpa felet eller, i allvarliga fall, ha rätt att häva köpet och få pengarna tillbaka. Du kan dessutom ha rätt att kräva skadestånd.

Om du anser att en vara är felaktig ska du skicka ett meddelande till din valda ELON-handlare där du beskriver felet. I meddelandet måste vi även få information om referensnummer och orderdatum. Använd vår retur- och reklamationsblankett du fick i samband med leverans.

Skicka gärna meddelandet via e-post, se kontaktuppgifter här. Tänk på att du måste skicka meddelandet inom skälig tid efter det att du märkt eller borde ha märkt felet. Meddelande som skickas inom två månader efter det att du märkt felet anses alltid ha lämnats i rätt tid. Du måste senast reklamera felet inom tre år från det att du har tagit emot varan.

Om du upptäcker en transportskada på din vara, se till att detta noteras på den del av fraktsedeln som chauffören behåller. Anmäl sedan skadan till Schenker inom 7 dagar från det att du mottagit din vara. Vid dold skada som upptäcks först då varan avemballerats, kontakta din valda ELON-handlare.

När du reklamerar en produkt utgår vi ifrån din felbeskrivning, varför det är viktigt att den är så utförlig som möjligt. Om produkten visar sig vara felfri eller att skadan uppstått p g a yttre åverkan, debiteras dig en felsökningsavgift samt frakt.

Vid giltig reklamation står vi för alla dina kostnader, t ex returfrakt, i anledning av reklamationen. Bifoga en kopia på kvittot för returfrakten i ditt e-postmeddelande eller brev för en så snabb hantering som möjligt.

Garantier

Vi lämnar alltid 1 års garanti på alla våra produkter. På utvalt sortiment har vi även upp till 3, alternativt 5 års garanti. Det framgår på produktsidan om den specifika produkten omfattas av vår utökade garanti.

Den 3-åriga garantin innebär huvudsakligen att fel som upptäcks under garantitiden förutsätts ha funnits vid varans avlämnande, du har därmed inget ansvar för att bevisa orsaken till felet. Fullständig beskrivning av den 3-åriga garantin hittar du här.

Den 5-åriga garantin innebär i huvudsak att du har en väsentligt längre tid under vilken du kan få ersättning för fel i en vara och att fel som upptäcks under garantitiden förutsätts ha funnits vid varans avlämnande. Du har därmed inget ansvar för att bevisa orsaken till felet. Fullständig beskrivning av den 5-åriga garantin hittar du här.

Kundtjänst

För att få svar på dina frågor kring produkter, leverans- och fraktvillkor, för att ångra eller reklamera ett köp eller för att framföra klagomål eller andra synpunkter är du välkommen att höra av dig till din valda ELON-handlare.

Producentansvar för elektriska och elektroniska produkter

All elutrustning innehåller ämnen som kan vara skadliga för miljön och människan. Det är viktigt att se till att dessa ämnen inte hamnar på fel ställe. Vi tar producentansvar för omhändertagande av elektriska och elektroniska produkter vilket innebär att vi ska se till att uttjänta produkter samlas in och omhändertas. Vi tar vårt producentansvar genom vårt medlemskap i El-Kretsen.

Tvister

Vi strävar efter att samtliga kunder ska vara nöjda. Vi försöker alltid att i första hand komma överens med dig om en lösning för det fall någonting blivit fel. Kontakta därför gärna din valda ELON-handlare om du inte är nöjd.

Om en tvist uppstår som vi inte kan lösa tillsammans kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden. Vi medverkar vid eventuella förfaranden i Allmänna Reklamationsnämnden och följer deras rekommendationer.
Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm
http://www.arn.se

Om en tvist uppstår som vi inte kan lösa tillsammans kan du vidare ha möjlighet att använda dig av Europeiska Kommissionens onlineplattform för alternativ tvistlösning, som du hittar på http://ec.europa.eu/odr. Vänligen notera att plattformen är till för att ge konsumenter och företag en ingång för prövning av tvister som uppstått vid gränsöverskridande e-handel. Du som kund har där möjlighet att lämna in klagomål på alla officiella EU språk.

Tvister kan även prövas av svensk allmän domstol.

Cookies

Cookies är små textfiler som lagras på din dator. Vi använder cookies på vår webbplats för att förbättra kvaliteten och för att möjliggöra vissa funktioner, exempelvis för att hålla ordning i din kundkorg. Största delen av de cookies vi använder tas bort från din dator när du stänger webbläsaren. Vissa cookies lämnas kvar på din dator för att användas nästa gång du besöker webbplatsen.

Du kan ställa in din webbläsare så att cookies inte lagras på din dator, men du kommer då inte att kunna handla på vår webbplats. Du kan även välja att datorn ska fråga om du vill ha en cookie varje gång den är på väg att lagras på din dator.
Utförlig information om de cookies vi använder hittar du här.

ELON Tipsar!
Produktpaket
Visa
 
Info
s